Der afholdes ekstraordinær generalforsamling vedr. renovering af vand- og afløbsinstallationer i ejendommen.
Indkaldelsen er blevet omdelt til alle medlemmer af ejerforeningen; men kan også læses HER
Generalforsamlingen foregår tirsdag d. 24/2-2015, kl. 18.00 i kælderen under varmecentralen.
Der bliver ikke nogen forudgående information og debat inden afstemningen, da alle forhold forventes at være afklaret på de afholdte informationsmøder, samt i det materiale der er blevet omdelt sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen.
Beboerne opfordres til at stemme via den omdelte fuldmagt, for en hurtigere afvikling af afstemningen.
Mvh
Bestyrelsen
Har du et specifikt spørgsmål vedr. dit køkken eller bad, i forbindelse med det foreslåede renoveringsprojekt?
Så har du nu mulighed for at få dette besvaret individuelt.
Spørgetimerne finder sted tirsdag d. 13/1 & torsdag 15/1 kl. 16.30 – 17.30 i mødelokalet under varmecentralen.
Tilstede vil være Jacob Lemche fra rådgivende ingeniørfirma PJP, samt repræsentanter fra bestyrelsen.
Mvh
Bestyrelsen
Indkaldelsen er omdelt til alle medlemmer d. 23/12-14; og kan også læses HER.
Der gøres opmærksom på at mødet er et orienteringsmøde, og der skal derfor ikke besluttes noget på dette møde.
Mvh
Bestyrelsen
I forbindelse med den foreslåede renovering af vand- og afløbsinstallationer på ejendommen, kan du se forskellen på de nuværende og på nye foreslåede rørføringer i de enkelte lejlighedstyper HER
(Nogle beboere har tilsyneladende problemer med at åbne dokumentet. Prøv derfor at hente pdf-dokumentet ned på PC’en først.
Dette gøres ved at højreklikke på “HER” , og derefter vælge “Gem link som…”).
I tekstfeltet i nederste højre hjørne, kan man se hvilke opgange de enkelte typer indeholder, både med nuværende og med foreslået rørføring.
På de bageste sider af dokumentet, findes en skitse over hele ejendommen, med de enkelte lejlighedstyper håndskrevet på.
Omlægningen af vores ”gamle” nøgler til nøglebrikker er nu gennemført på hele ejendommen.
Den gamle hovednøgle kan derfor ikke længere benyttes nogen steder på ejendommen, da låsene enten er udskiftet til nøglebriklæsere eller fjernet helt.
Da det ikke har været praktisk muligt at udskifte alle låse på én dag, er systemet de sidste uger løbende blevet opdateret når nye nøglebriklæsere er blevet tilføjet.
Nogle beboere har derfor oplevet at deres nøglebrik ikke har fungeret den dag, hvor den gamle lås er blevet skiftet til en nøglebriklæser.
For at få den endelige opdatering af jeres nøglebrikker, vil vi opfordre jer til at få alle jeres nøglebrikker opdateret nu.
De brikker der bliver brugt dagligt er opdateret; men husk også at få opdateret de ekstra brikker I har. Også dem der måske ligger hos familie eller venner som reserve-nøgler.
Opdateringen kan foretages ved alle hoveddøre.
Husk at have lidt tålmodighed, da det godt kan tage nogle sekunder, inden lampen lyser grøn og brikken dermed er korrekt opdateret.
Hvis I oplever problemer med en nøglebrik, så prøv først at opdatere den som beskrevet ovenfor.
Hvis det ikke løser problemet, skal I kontakte funktionærerne, som vil hjælpe jer med at løse problemet.
Vi vil endnu engang gerne indskærpe overfor beboerne, ikke at lukke folk ind i opgangen man ikke kender.
For at opnå den optimale sikkerhed og tryghed med det nye system, er det vigtigt at dette overholdes.
Alle personer der har behov for at komme ind i opgangen – postbude, avisbude, reklameomdelere – har fået den nødvendige adgang med de nye nøglebrikker.
Lidt facts:
Mvh
Bestyrelsen.
Den erstatter den gamle nøgletavle, og vi håber at dette kan give en bedre udnyttelse af vasketiderne.
Samtidig er der nu mulighed for at reservere vasketider både via touch-skærmen i vaskeriet og via internettet.
I vaskeriet skal du bruge dit normale vaskekort for at reservere tid.
HUSK: Der skal nu reserveres vaskemaskiner og evt. tørretumbler separat.
For at komme ind på reservationssiden via internettet, skal du i adresselinjen i din internet browser indtaste følgende numre “86.58.166.118”,
eller også kan du finde et direkte link nederst på hjemmesiden under “Nyttige links”.
Du skal ligeledes have et brugernavn og en adgangskode klar, når du vil reservere via internettet.
Dem får du udskrevet i vaskeriet på printeren til venstre for skærmen, ved at indsætte dit vaskekort under skærmen og trykke på “Kvittering”.
Vejledning i internetreservation kan læses HER.
Vejledning i vaskereservation kan læses HER.
Vi håber der vil blive taget godt imod det nye system, og det er hensigten, at det også inden længe skal installeres i de øvrige vaskerier.
Så læg vejen forbi Vaskeri nr. 2 på et tidspunkt og afprøv det nye system.
Indkaldelsen er omdelt til alle medlemmer; men den kan også læses HER.
Der gøres opmærksom på at mødet er et orienteringsmøde, og der skal derfor ikke besluttes noget på dette møde.
Der vil blive afholdt et tilsvarende møde samme sted torsdag d. 8/1-2015 kl. 19.00, så hvis du/I ikke har mulighed for at deltage i det første møde, er der en ny mulighed i januar 2015.
Alle er selvfølgelig velkommen til begge møder.
Mvh
Bestyrelsen
Der er nu blevet opstillet ekstra containere i gården til affaldssortering.
De er placeret ved cykelparkeringen ved nr. 30.
Det skal understreges at containerne kun må benyttes til det de er beregnet til, nemlig henholdsvis PAP, HÅRD PLAST og METAL.
Mvh
Henrik & Martin
Nu er der, efter en længere planlægningsproces, endelig taget hul på omlægningen af haven.
I de kommende uger vil der derfor blive fældet/flyttet træer, gravet og plantet nyt i haven.
Vedr. havens kommende udseende henvises til det tidligere indlæg “Haveprojektet” her på hjemmesiden, hvor der er beskrivelse og skitse.
Arbejdet i haven vil være afsluttet inden udgangen af 2014.
I forbindelse med Metrobyggeriet, er der oprettet en ”Nabopulje” hvor det er muligt at søge midler til at forskønne/forsøde omgivelserne for de støjplagede beboer.
Læs her flere detaljer vedr. Nabopuljen
Ejerforeningen har søgt en bid af denne pulje og har fået bevilget kr. 625.000 inkl. moms til fornyelse/forskønnelse af vores haveanlæg.
Bestyrelsen har bedt en havearkitekt komme med et oplæg til hvordan vi kunne forandre haven.
Dette oplæg blev brugt som udgangspunkt, da beboerne i ejerforeningen d. 8/7-14 på et møde i gården, havde mulighed for at komme med forslag til ændringer.
På dette møde var der hovedsageligt negative tilkendegivelser i forhold til projektet; men heldigvis også ros til de tre bestyrelsesmedlemmer der har drevet haveprojektet.
Efter dette beboermøde, og et opfølgende møde med havearkitekten, er der blevet enighed om havens udseende, som fremgår af tegningen længere nede på denne side.
(Tryk på billedet med musen, så åbnes det i et større format i et nyt vindue).