Nyt fra Bestyrelsen november 2024 

For English version, see below.

Nyt fra Bestyrelsen efter bestyrelsesmøde torsdag d. 7. november 2024:

Ny næstformand
Der er sket en udskiftning af formandsskabet: Natasja har valgt at træde tilbage som næstformand, men forbliver i bestyrelsen som almindeligt bestyrelsesmedlem. Vi vil gerne takke hende for hendes indsats. Alice er blevet enstemmigt valgt som ny næstformand.

1-års gennemgang af faldstammerenoveringen
Der er sendt mails og skrivelser til ejerne med information om portalen til indmelding af skader/fejl/mangler ved faldstammerenoveringen. Fristen for at indmelde fejl og mangler er den 13. november, og det er de enkelte ejeres eget ansvar at få indberettet. Når fejl og mangler er gennemgået, kan vi lave et afsluttende regnskab for faldstammerenoveringen.

Oprydning i Barnevognsskuret
Det er blevet tid til en gennemgang og oprydning i barnevognsskuret i gården. Vær venligst opmærksom på, at skuret er forbeholdt barne- og klapvogne, og ikke til opbevaring af autostole, madrasser, fodboldmål, børnecykler, løbecykler, løbehjul eller gammelt legetøj. Der er opsat fire hvide kurve til legetøj, der kan benyttes i gården. Frist for oprydning er den 7. december, og information er opslået opgangene og i skuret.

Trapperne og brandsikring
Der er udfærdiget en brandrapport for ejendommen. Den kan læses i sin fulde længde her, og der arbejdes nu på at få udbedret de tekniske fokuspunkter.
Brandindspektion sept 2024 Godthaabs Have
En stor del af anmærkningerne i rapporten, som er alles ansvar, er trapperne. – såvel for- som bagtrapper.  For at opretholde sikkerheden som flugtveje og sikre adgang for redningsfolk skal trapperne holdes ryddelige og fri for genstande som støvsugere, gulvspande, skoreoler, skamler, planter   og lignende. Ejendomsfunktionærerne vil derfor uden yderligere varsel i den nærmeste fremtid fjerne efterladte ejendele fra trapperne. Der vil desuden blive omdelt hæftet “Brandsikker bolig” til alle lejligheder, og vi minder beboerne om at tømme postkasserne regelmæssigt, så de ikke bliver overfyldte. Papir fra postkasserne bedes lægges i genbrugscontainerne i gården og ikke i opgangene. For de, der ikke ønsker reklamer, er det muligt at framelde sig disse her: https://fk.dk/privat/reklamer-nej-tak/?t

Nedlæggelse af Fællesantennen
Vi minder om, at fællesantennen nedlægges midt i december. På vores hjemmeside finder I gode råd til, hvordan I kan overgå til alternative TV-løsninger: Godthåbs Have Fællesantenne.

Vedligeholdelsesplan
Den opdaterede vedligeholdelsesplan er på trapperne og bestyrelsens forslag til konkrete større vedligeholdelsesarbejder vil blive offentliggjort senere. Større vedligeholdelsesarbejder skal forelægges ved en generalforsamling

Generalforsamling 2025
Sæt kryds i kalenderen: Den årlige generalforsamling finder sted torsdag den 10. april 2025 kl. 18.

Jul og Nytår
Vi ønsker jer alle en glædelig jul og et godt nytår. Husk venligst at slå papkasser sammen, inden de smides i containerne, for at optimere pladsen i papirgenbrug.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til torsdag d. 9. januar.

Med venlig hilsen,
Bestyrelsen, E/F Godthåbs Have 

 


News from the Board following the Board meeting on Thursday, November 7, 2024:

New Vice Chair
There has been a change in the leadership: Natasja has chosen to step down as Vice Chair but will remain on the Board as a regular member. We would like to thank her for her contributions. Alice has been unanimously elected as the new Vice Chair.

One-year Review of the Drainpipe Renovation
Emails and letters have been sent to owners with information about the portal for reporting damages/errors/deficiencies related to the drainpipe renovation. The deadline for reporting is November 13, and it is the responsibility of individual owners to report any issues. Once all deficiencies are reviewed, we can finalize the accounts for the renovation.

Clean-up in the Pram Shed
It is time for a review and clean-up of the pram shed in the courtyard. Please note that the shed is reserved for strollers and prams only, and not for storing car seats, mattresses, soccer goals, children’s bikes, balance bikes, scooters, or old toys. Four white baskets have been placed for toys that can be used in the courtyard. The deadline for the clean-up is December 7, and information is posted in the stairwells and in the shed.

Back Stairways and Fire Safety
A fire report for the property has been prepared. It can be read in full here (in Danish), and work is underway to address the technical focus points.
Fire Inspection Sept 2024 Godthaabs Have 
A large part of the remarks in the report, which is everyone’s responsibility, concerns the stairways — both front and back. To maintain safety as escape routes and ensure access for emergency personnel, the stairways must be kept clear of items such as vacuum cleaners, mop buckets, shoe racks, stools, plants, and similar objects. The property caretakers will, therefore, remove any items left on the stairways without further notice in the near future. Additionally, the “Fire-Safe Housing” booklet will be distributed to all apartments, and we remind residents to empty their mailboxes regularly to prevent overflow. Paper from mailboxes should be placed in the recycling containers in the courtyard and not left in the stairwells. Those who do not wish to receive advertisements can opt out here: https://fk.dk/privat/reklamer-nej-tak/?t

Termination of the Communal Antenna
We remind you that the communal antenna will be decommissioned in mid-December. You can find advice on how to transition to alternative TV solutions (in Danish) on our website: Fællesantennen

Maintenance Plan
The updated maintenance plan is on its way, and the Board’s proposal for specific major maintenance projects will be published later. Major maintenance projects will be presented at a general meeting.

General Meeting 2025
Save the date: The annual general meeting will take place on Thursday, April 10, 2025, at 6:00 PM.

Christmas and New Year
We wish you all a Merry Christmas and a Happy New Year. Please remember to flatten cardboard boxes before disposing of them in the containers to optimize space in the paper recycling bins.

The next Board meeting is scheduled for Thursday, January 9.

Best regards,

The Board, E/F Godthaabs Have

Comments are Disabled